Документи











СТАТУТ
КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «СЛОВ’ЯНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІ СТУПЕНІВ – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» № 1 СЛОВ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ»
                                            



















                                                                                                  

                                             м. Слов’янськ
                                                         2014

1. Загальні положення

          1.1.  Комунальний заклад «Слов’янський навчально-виховний комплекс  «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів-дошкільний навчальний заклад» № 1 Слов’янської міської ради Донецької області» (далі - Навчально-виховний комплекс) є комунальним закладом і знаходиться у комунальній власності територіальної громади м. Слов’янська та підпорядкований відділу освіти Слов’янської міської ради (далі – відділ освіти).
          1.2.  Місцезнаходження Навчально-виховного комплексу: 84115, м. Слов’янськ, вул. Лисичанська, 105 б, тел.: 63-11-38
          1.3.  Повна назва Навчально-виховного комплексу українською мовою: КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  «СЛОВ’ЯНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС  «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД І-ІІ СТУПЕНІВ-ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД» № 1 СЛОВ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ».
Повна назва Навчально-виховного комплексу російською мовою: КОМУНАЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ «СЛАВЯНСКИЙ УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ КОМПЛЕКС «ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧЕБНОЕ ЗАВЕДЕНИЕ І-ІІ СТУПЕНЕЙ-ДОШКОЛЬНОЕ УЧЕБНОЕ ЗАВЕДЕНИЕ» № 1 СЛАВЯНСКОГО ГОРОДСКОГО СОВЕТА ДОНЕЦКОЙ ОБЛАСТИ».
           1.4.  Засновником Навчально-виховного комплексу є Слов’янська міська рада (далі – Засновник), код ЄДРПОУ 02142922. Місцезнаходження засновника: 84100, Донецька області, м. Слов’янськ, пл. Жовтневої Революції, б. 2.
          Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування Навчально-виховного комплексу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує ремонт будівель та споруд, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.
          Власником майна є територіальна громада міста Слов’янська в особі Слов’янської міської ради.
          1.5.  Навчально-виховний комплекс є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунок в установі банку, печатку, штамп, бланк.
          1.6.  Навчально-виховний комплекс у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2010 року № 778, Положенням про навчально-виховний комплекс, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 306, іншими нормативно-правовими актами України, Постановами Верховної ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, постановами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України (далі МОН), інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування та власним Статутом.
          1.7.  Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів -  дошкільного та шкільного. Дошкільний підрозділ забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 2 місяців до 6(7) років, відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти. Шкільний підрозділ забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти. У складі шкільного підрозділу можуть бути класи з поглибленим вивченням предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами за погодженням з відділом освіти Слов’янської міської ради, групи продовженого дня.     
          1.8.  Головною метою Навчально-виховного комплексу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття базової дошкільної та загальної середньої освіти, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
          1.9.  Головними завданнями навчально-виховного комплексу є:
          - реалізація державної політики в галузі освіти;
          - забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
          - створення умов для здобуття відповідно до державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти;
          - виховання громадянина України;
          - виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
          - виховання поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свободи людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина;
          - збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, гармонійного та різнобічного розвитку їх творчих здібностей та інтересів;
          - забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
          - виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я;
          - формування і розвиток соціальної зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
          - розвиток особистості дітей дошкільного і шкільного віку, їх здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
          - реалізація права на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
          - створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину і суспільство;
          - виховання та навчання на принципах гуманізму педагогіки, співробітництва, впровадження в роботу особистісно-орієнтованого навчання.
          1.10.  Навчально-виховний комплекс самостійно приймає рішення і здійснює їх у межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України та власним Статутом.
          1.11.  Навчально-виховний комплекс несе відповідальність перед собою, суспільством та державою за:
          - реалізацію головних завдань дошкільної освіти;
          - забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;
          - безпечні умови освітньої діяльності;
          - дотримання державних стандартів освіти;
          - дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
          - дотримання фінансової дисципліни.
          1.12.  У Навчально-виховному комплексі визначена українська мова навчання. У шкільному підрозділі вивчається 2 і більше іноземних мов.
          1.13.  Навчально-виховний комплекс має право:
          - користуватися пільгами, що передбачені законом;
          - проходити в установленому порядку державну атестацію;
          - визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням з відділом освіти Слов’янської міської ради та департаментом освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації;
          - визначати варіативну частину робочого навчального плану;
          - в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
          - спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
          - використовувати різні форми морального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
          - отримувати кошти і матеріальні цінності від юридичних і фізичних осіб у відповідності з чинним законодавством;
          - залишити у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
          - бути розпорядником рухомого і нерухомого майна за відповідним рішенням Слов’янської міської ради;
          - організовувати підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації та стажування педагогічних працівників;
          - запрошувати на роботу спеціалістів (у тому числі закордонних) на договірних (контрактних) умовах або шляхом укладання трудових угод, угод про співробітництво;
          - здійснювати капітальне будівництво і реконструкцію, капітальний ремонт на основі договорів підряду чи господарським способом;
          - встановлювати форму для учнів;
          - надавати приміщення для занять гуртків, клубів, спортивних секцій з метою розвитку творчих здібностей учнів, забезпечення їх фізичного здоров’я на підставі угоди про співробітництво.
          1.14.  У Навчально-виховному комплексі можуть створюватися та функціонувати: методичні об’єднання, творчі групи, психологічна, соціологічна, методична служби, наукові та інші об’єднання учнів, вчителів, батьків.
          1.15.  Індивідуальне навчання та навчання екстерном у Навчально-виховному комплексі організовуються відповідно до Положень про індивідуальне навчання та екстернат у системі загальної середньої освіти, затверджених Міністерством освіти і науки України.
           1.16.  Медичне обслуговування учнів здійснюється КЗ «ЦПМСД» - комунальним закладом «Центр первинної медико-санітарної допомоги    м. Слов’янська».
           1.17.  Навчально-виховний комплекс може входити до складу об’єднання (комплексу), а також заключати угоди з іншими навчальними закладами.


2. Комплектація навчально-виховного комплексу

          2.1.  Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів: дошкільного ті шкільного. Дошкільний підрозділ функціонує, як дошкільний навчальний заклад в складі комплексу, який забезпечує виховання, навчання, оздоровлення, нагляд та догляд за дітьми дошкільного віку.
                Шкільний підрозділ середньої загальної освіти функціонує як загальноосвітній заклад І-ІІ ступенів в складі комплексу і забезпечує навчання, виховання і розвиток учнів.
          2.2.  Кількість місць у навчальному закладі розраховується відповідно до ст. 14 Закону України «Про дошкільну освіту», п. 8 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого Постановою Кабінету міністрів України від 12.03.2003 № 305, наказу департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації від 14.12.2006 № 701 «Про порядок розрахунку кількості місць у дошкільних навчальних закладах області».
          2.3.  Групи дошкільного підрозділу комплектуються за різновіковими ознаками.
          2.4.  У дошкільному підрозділі функціонують групи загального розвитку.
          2.5.  Режим роботи груп встановлюється директором навчально-виховного комплексу відповідно до норм чинного законодавства України. Режим роботи груп може змінюватися враховуючи побажання батьків або осіб, які їх замінюють.
          2.6.  Наповнюваність груп дітьми визначається відповідно до ст. 14 Закону України «Про дошкільну освіту».
          2.7.  Для зарахування дитини у дошкільний підрозділ навчально-виховного комплексу необхідно пред’явити:
          - заяву батьків на ім’я директора навчально-виховного комплексу;
          - медичну довідку про стан здоров’я дитини;
          - довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
          - свідоцтво про народження.
          Зарахування учнів до шкільного підрозділу здійснюється до початку нового навчального року за наказом директора, на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, свідоцтва про народження, медичної довідки встановленого зразка, особової справи (крім дітей, які вступають до першого класу).
          До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років.
          2.8.  Прийом учнів до всіх класів навчально-виховного комплексу здійснюється без проведення конкурсу і, як правило, відповідно до території обслуговування.
          2.9.  За дитиною зберігається місце у навчально-виховному комплексі дошкільного підрозділу у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).
          2.10.  Про термін і причину невідвідування Навчально-виховного комплексу дитиною батьки або особи, які їх замінюють, мають завчасно повідомити адміністрацію.
          2.11.  Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп дошкільного підрозділу здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпня).
          2.12.  У разі потреби, учень шкільного підрозділу може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу.
          Для переведення учнів до іншого навчального закладу для здобуття загальної середньої освіти у межах міста Слов’янська батьки або особи, які їх замінюють, подають до закладу заяву із зазначенням причин переходу та довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
          2.13.  Відрахування дітей з Навчально-виховного комплексу може здійснюватись:
          - за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють із зазначенням причин вибуття;
          в дошкільному підрозділі:
          - за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;
          - на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування в навчально-виховному комплексі;
          - у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців.
          2.14.  Адміністрація Навчально-виховного комплексу зобов’язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини з дошкільного підрозділу не менш як за 10 календарних днів.
          Забороняється безпідставне відрахування дитини з дошкільного підрозділу Навчально-виховного комплексу.
          2.15.  Дошкільний підрозділ Навчально-виховного підрозділу здійснює соціально-педагогічний патронат сім’ї з метою забезпечення умов для здобуття дошкільної освіти дітьми дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, але не відвідують дошкільних закладів, та надання консультаційної допомоги сім’ї.
          Діти, які перебувають у Навчально-виховному комплексі під соціально-педагогічним патронатом, беруться на облік у цьому закладі.

3. Режим роботи навчально-виховного комплексу

          3.1.  Навчально-виховний комплекс працює за п’ятиденним робочим тижнем.
          3.2.  У дошкільному підрозділі працюють групи з 10,5 та 12- годинним перебуванням. Режим роботи шкільного підрозділу розробляється відповідно до робочого навчального плану і визначається правилами внутрішнього трудового розпорядку Навчально-виховного комплексу. Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.
          3.3.  Навчально-виховний комплекс здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання в режимі правил внутрішнього трудового розпорядку Навчально-виховного комплексу. Штати, норми фінансування Навчально-виховного комплексу встановлюються у розмірах, передбачених для школи.
          3.4.  Щоденний графік роботи встановлюється Навчально-виховним комплексом.
          3.5.  У Навчально-виховному комплексі для учнів 1-4 класів працюють групи продовженого дня. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей з них здійснюється наказом директора Навчально-виховного комплексу на підставі заяви батьків, або осіб, які їх замінюють. Режим роботи груп продовженого дня встановлюється Навчально-виховним комплексом.

4. Організація навчально-виховного процесу

          4.1.  Навчально-виховний комплекс планує свою роботу самостійно відповідно до базових навчальних планів, затверджених МОН. Планування роботи здійснюється на кожний навчальний рік.
У плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Навчально-виховного комплексу, визначаються перспективи його розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою навчально-виховного комплексу. Навчально-виховний процес у дошкільному підрозділі навчально-виховного комплексу здійснюється за програмами розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, затвердженим МОН, у шкільному регламентується робочим навчальним планом, складеним на основі типових навчальних закладів, затверджених МОН. Організація навчально-виховного процесу у навчально-виховному комплексі здійснюється відповідно до Положень про дошкільний, загальноосвітній навчальні заклади та інших нормативних документів МОН.
          4.2.  Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі базових навчальних планів, розроблених та затверджених МОН, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
          Робочий навчальний план Навчально-виховного комплексу погоджується педагогічною радою Навчального виховного комплексу і затверджується відділом освіти. У вигляді додатку до робочого плану складається розклад уроків.
          4.3.  Відповідно до робочого плану педагогічні працівники Навчально-виховного комплексу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф МОН, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
          4.4.  Навчально-виховний комплекс здійснює навчально-виховний процес за денною формою навчання.
          4.5.  Кількість дошкільних груп, класів, груп продовженого дня у Навчально-виховному комплексі встановлюється відділом освіти на підставі нормативів їх наповнюваності, затверджених МОН за погодженням з Мінфіном, відповідно до поданих заяв батьків або осіб, які їх замінюють, та санітарно-гігієнічних норм. Приймання дітей дошкільного віку Навчально-виховного комплексу здійснюється на без конкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування.
          4.6.  Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів шкільного підрозділу встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом. Навчальний рік у дошкільних групах починається з 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня - оздоровчий період. Навчальний рік у шкільному підрозділі поділяється на семестри, починається 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.
          4.7.  Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.
          4.8. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
          4.9.  Тривалість уроків у шкільному підрозділі становить: у 1-х класах – 35 хвилин, у 2 – 4-х класах – 40 хвилин, у 5 – 9-х класах – 45 хвилин.
          4.10.  Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожний семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується педагогічною радою Навчально-виховного комплексу і затверджується директором. Тижневий режим роботи навчально-виховного комплексу затверджується у розкладі навчальних занять.
          Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у шкільному підрозділі Навчально-виховного комплексу проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
          4.11.  З метою виконання програмних вимог учням задаються домашні завдання з навчальних дисциплін. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.
          Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.
          4.12. У шкільному підрозділі Навчально-виховного комплексу визначення рівня навчальних досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання навчальних досягнень, ведеться тематичний облік знань. У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні.
          У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, додатку до свідоцтва) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
          4.13.  Результати семестрового, річного підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів.
          4.14.  Зарахування учнів до наступного класу і випуск учнів Навчально-виховного комплексу здійснюється відповідно до нормативних актів Міністерства освіти і науки України. До першого класу шкільного підрозділу переводяться діти, як правило, із шести років.
          4.15.  Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається нормативними актами МОН.
          4.16.  Учням, які закінчили певний ступень шкільного підрозділу Навчально-виховного комплексу, видається відповідний документ про освіту:
          - по закінчені школи І ступеня – табель успішності;
          - по закінчені школи ІІ ступеня – свідоцтво про базову загальну середню освіту.
          4.17.  За успіхи у навчанні для учнів Навчально-виховного комплексу встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення, як грамоти, призи, подяки тощо.

5. Учасники навчально-виховного процесу

          5.1.  Учасниками навчально-виховного процесу в навчально-виховному комплексі є:
          - діти дошкільного віку;
          - учні шкільного підрозділу;
          - керівники;
          - педагогічні працівники;
          - бібліотекарі;
          - інші спеціалісти;
          - батьки або особи, які їх замінюють.
          5.2.  Права і обов’язки дітей дошкільного віку, учнів, педагогічних та інших працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
          5.3.  Права дитини у сфері дошкільної освіти:
          - безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
          - захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди здоров’ю, моральному та духовному розвитку дитини;
          - захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також фізичного та психічного насильства, приниження її гідності;
          - здоровий спосіб життя.
          5.4.  Учні мають право:
          - на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
          - на користування навчальною, методичною та матеріально-технічною базою школи у тій мірі, що передбачає отримання освіти відповідно до чинних державних стандартів;
          - на доступ до інформації з усіх галузей знань;
          - на участь у різних видах навчальної та науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
          - на участь у добровільних самодіяльних об’єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
          - на захист від будь-яких форм експлуатації, психологічного і фізичного насилля, що порушують права та принижують їх честь, гідність;
          - на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання.
          5.5.  Учні зобов’язані:
          - оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, підвищувати загальнокультурний рівень;
          - дотримуватись вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
          - бережливо ставитись до майна школи;
          - дотримуватись норм законодавства, моральних, етичних норм;
          - брати посильну участь у різних видах суспільно-корисної праці, роботі з самообслуговування, що не заборонені чинним законодавством;
          - дотримуватися правил особистої гігієни.
          5.6.  Педагогічними працівниками Навчально-виховного комплексу можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, стан здоров’я яких дозволяє виконувати професійні обов’язки.
          5.7.  Педагогічні працівники приймаються на роботу: до дошкільного підрозділу – директором Навчально-виховного комплексу, педагогічні працівники шкільного підрозділу – відділом освіти Слов’янської міської ради.
          5.8.  Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
          5.9.  Педагогічні працівники мають право на:
          - захист професійної честі, гідності;
          - самостійній вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, нешкідливих для здоров’я учнів;
          - участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
           - проведення в установленому порядку науково-дослідної, експериментальної, пошукової роботи;
          - виявлення педагогічної ініціативи;
          - позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
          - участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу;
          - підвищення кваліфікації у різних формах;
          - отримання пенсії, у тому числі за вислугу років, в порядку, визначеному законодавством України;
          - на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства.
          Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
          5.10.  Педагогічні працівники зобов’язані:
          - забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов’язкових державних вимог;
           - сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
          - сприяти зростанню іміджу навчального закладу;
          - настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, національних цінностей, принципів загальнолюдської моралі;
          - виховувати в учнів (вихованців) повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
          - готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
          - дотримуватись педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів (вихованців);
          - захищати учнів (вихованців) від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
          - постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну і політичну культуру;
          - виконувати статут Навчально-виховного комплексу, правила внутрішнього трудового розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
          - виконувати накази і розпорядження керівника Навчально-виховного комплексу, відділу освіти;
          - брати участь у роботі педагогічної ради.
          5.11. У Навчально-виховному комплексі проводиться атестація педагогічних працівників. Термін і порядок проведення атестації визначаються нормативними актами МОН.
          5.12.  Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку Навчально-виховного комплексу, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.
          5.13.  Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
          - обирати і бути обраними до батьківських комітетів та інших органів громадського самоврядування Навчально-виховного комплексу;
          - звертатись до органів управління освітою, директора Навчально-виховного комплексу і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
          - брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчально-виховного комплексу;
          - на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування Навчально-виховного комплексу та у відповідних державних, судових органах в порядку, передбаченому законодавством України.
           5.14.  Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми дошкільної та повної загальної середньої освіти і зобов’язані:
          - забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
          - постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
          - поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
          - виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
          5.15. Під час навчально-виховного процесу Навчально-виховний комплекс взаємодіє з громадськістю.
Представники громадськості мають право:
          - обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в навчально-виховному комплексі;
           - керувати учнівськими об’єднаннями за інтересами і гуртками, секціями;
          - сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню Навчально-виховного комплексу;
          - проводити консультації для педагогічних працівників;
          - брати участь в організації навчально-виховного процесу.
          5.16.  Представники громадськості зобов’язані:
          - дотримуватись статуту Навчально-виховного комплексу;
          - виконувати накази та розпорядження директора Навчально-виховного комплексу;
          - рішення органів громадського самоврядування;
          - захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства;
          -  пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну;
          - протидіяти негативним проявам у дитячому та підлітковому середовищі;
          - дотримуватись етики поведінки та моралі.


6. Управління навчально-виховним комплексом

          6.1.  Управління Навчально-виховним комплексом здійснюється відділом освіти Слов’янської міської ради.
           Безпосереднє керівництво Навчально-виховним комплексом здійснює його директор. Директором може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш 3 роки. За діяльність дошкільного та шкільного підрозділів Навчально-виховного комплексу відповідають заступники директора. Заступник директора, який відповідає за діяльність дошкільного підрозділу, повинен мати відповідну вищу педагогічну освіту.
          Директор навчально-виховного комплексу призначається на посаду відділом освіти Слов’янської міської ради за контрактом та звільняється з посади згідно із законодавством України.
          6.2.  Вищим органом громадського самоврядування Навчально-виховного комплексу є загальні збори колективу, що скликаються не менш одного разу на рік.
          Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
- працівників Навчально-виховного комплексу – зборами трудового колективу;
          - учнів Навчально-виховного комплексу ІІ ступеню – класними зборами;
          - батьків, представників громадськості – батьківськими зборами.
          Кількість делегатів загальних зборів та термін їх повноважень визначаються колективом школи відповідно до чинних нормативно-правових актів. За рішенням загальних зборів колективу може створюватися рада Навчально-виховного комплексу, що діє у період між загальними зборами.
          6.3.  При Навчально-виховному комплексі за рішенням загальних зборів можуть створюватися і діяти піклувальна рада та профілактична рада.
          6.4   Метою діяльності піклувальної ради є забезпечення доступності загальної середньої освіти для всіх громадян, задоволення освітніх потреб населення, залучення широкою громадськості до вирішення проблем навчання і виховання.
          6.5.  Директор Навчально-виховного комплексу:
          - здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
          - організовує навчально-виховний процес;
          - забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, рівнем досягнень учнів у навчанні;
          - відповідає за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
          - створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
          - забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, норм безпеки життєдіяльності;
          - підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
          - забезпечує права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
          - призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками;
          - контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
          - здійснює контроль за проходженням працівниками у встановлені терміни обов’язкових медичних оглядів і несе за це відповідальність;
          - розпоряджається в установленому порядку майном і коштами Навчально-виховного комплексу;
          - видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
          - за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників Навчально-виховного комплексу;
          - створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів навчання та виховання;
          - несе відповідальність за свою діяльність перед учасниками навчально-виховного процесу, засновником, місцевими органами державної виконавчої влади тощо;
          - встановлює обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників відповідно до чинних нормативно-правових актів.
          6.6.  У Навчально-виховному комплексі створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор Навчально-виховного комплексу.
          6.7.  Педагогічна рада розглядає питання:
          - удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу, планування та режиму роботи Навчально-виховного комплексу;
          - переведення дітей до першого класу шкільного підрозділу Навчально-виховного комплексу, переведення учнів до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
          - підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
          - морального і матеріального заохочення учнів та працівників Навчально-виховного комплексу.
          6.8.  Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб Навчально-виховного комплексу. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік.
          Члени педагогічної ради мають право вносити на її розгляд питання навчально-виховного процесу.
          6.9.  У Навчально-виховному комплексі можуть створюватись громадські об’єднання учнів та педагогічних працівників, що діють відповідно до чинного законодавства України.

7. Матеріально – технічна база

          7.1.  Матеріально-технічна база Навчально-виховного комплексу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображається у балансі Навчально-виховного комплексу в централізованій бухгалтерії відділу освіти Слов’янської міської ради.
          7.2.  Майно Навчально-виховного комплексу належить йому на праві оперативного управління відповідно до чинного законодавства. Власником майна є територіальна громада м. Словянська в особі Словянської міської ради.
          7.3. Навчально-виховний комплекс відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.
          7.4.  Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна Навчально-виховного комплексу проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, задані Навчально-виховному комплексу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.
          7.5.  Відчуження, передача з балансу, оренда, застава, списання та інше відчуження майна Навчально-виховного комплексу здійснюється за погодженням та рішенням засновника.

8. Фінансово – господарська діяльність

          8.1.  Фінансування  Навчально-виховного комплексу здійснюється за рахунок коштів міського бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством України.
          8.2.  Фінансово-господарська діяльність Навчально-виховного комплексу здійснюється на основі кошторису.
          8.3.  Джерелами кошторису є:
          - кошти міського бюджету;
          - кошти, отримані за надання платних послуг;
          - доходи від здачі в оренду приміщень ,споруд, обладнання;
          - благодійні внески юридичних і фізичних осіб;
          - інші джерела надходження коштів, не заборонені законодавством України.
          8.4.  Навчально-виховний комплекс має право за розпорядженням відділу освіти Слов’янської міської ради на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користування послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансування за рахунок власних надходжень заходів, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
          8.5.  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в Навчально-виховному комплексі визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших органів виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади.
          8.6.  Звітність про діяльність Навчально-виховного комплексу встановлюється відповідно до чинного законодавства.

9. Міжнародне співробітництво

          9.1. Навчально-виховний комплекс за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями.
          9.2.  Навчально-виховний комплекс має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

10. Контроль за діяльністю Навчально-виховного комплексу

          10.1.  Державний контроль за діяльністю Навчально-виховного комплексу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти.
          10.2.  Державний контроль здійснюють Міністерство освіти і науки України, Державна інспекція навчальних закладів при Міністерстві України, департамент освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, відділ освіти, органи державної санітарно-епідеміологічної служби,інші контролюючі органи.
          10.3.  Основною формою державного контролю за діяльністю Навчально-виховного комплексу є атестація, що проводиться не рідше одного разу на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
          10.4.  У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) Навчально-виховного комплексу з питань, пов’язаних з його навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність цих перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше 2 разів на рік.

11. Реорганізація та ліквідація навчально-виховного комплексу

          11.1.  Рішення про реорганізацію або ліквідацію Навчально-виховного комплексу приймає Засновник або суд у випадках, передбачених законодавством.
          11.2.  Реорганізація навчально-виховного комплексу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.
          11.3.  Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною Засновником, а у ліквідації за рішенням господарського суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.
          11.4.  З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Навчально-виховним комплексом.
          11.5.  При реорганізації чи ліквідації Навчально-виховного комплексу працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства України про працю.
          11.6.  Навчально-виховний комплекс вважається припиненим з дати внесення запису про припинення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців.

12. Заключні положення

          12.1.  Цей Статут набирає чинності після його затвердження та реєстрації в уповноважених для цього органах.
          12.2.  Зміни та доповнення до цього Статуту набувають чинності після їх реєстрації в установленому порядку.



З


Комментариев нет:

Отправить комментарий