воскресенье, 17 мая 2020 г.

українська мова, література


Завдання з   української мови  та літератури     (18.05 – 22.05.2020)                                                    
5 клас
Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Тест. Код доступу  530112 (К.Р.),   150439 (диктант)         
6 клас
Контрольний докладний переказ тексту-роздуму
Написати контрольний переказ потрібно на аркуші (прізвище, ім'я, контрольний переказ, назва тексту, план за текстом, переказ самого тексту СВОЇМИ СЛОВАМИ). Дивіться Тема 11 на с.238-240; вправа 605 (І,ІІ,ІІІ - усно, ІV - письмово). 

ПРИГАДАЙМО. Що таке роздум? З яких частин він складається?
Текст-роздум - це текст, у якому за допомогою аргументів доводиться істинність чи хибність певного твердження.
Текст-роздум складається, як правило, з трьох частин:
-теза (твердження) - необхідна для доказу думка;
- аргументи (доведення, спростування) - ланцюг
міркувань, аргументів, доведень (спростувань)
істинності тези;
- висновок - оцінка, враження, підсумок сказаного.  

Вправа 605
І. Прочитайте текст-роздум. Визначте його тип мовлення, тему й
основну думку.
НАМ ЖИТИ НА ЦІЙ ПЛАНЕТІ
Людина і природа тісно пов’язані між собою і впливають одне на одного. Життя без річок і океанів, ґрунтів і лісів, повітря і сонця неможливе. Проте, на жаль, людство ще не навчилося дякувати природі за своє існування.
З кожним роком на Землі стає менше територій, де є чисте повітря, прозорі водойми, неполохані звірі. Унаслідок неконтрольованого знищення природни ландшафтів зникає багато видів рослин і тварин. Жива природа швидко втрачає своє
розмаїття.
Підприємства енергетики, сільське господарство, автотранспорт, випробування різних видів зброї постійно забруднюють довкілля сотнями небезпечних речовин. Наприклад, за підрахунками вчених, в океан щорічно потрапляє близько 1,5 млн тонн нафти. Нині нафтою і нафтопродуктами забруднено понад 20 % поверхні Світового океану. Це дуже небезпечно, адже мертвий океан — це мертва планета.
У результаті надмірного використання деревини й вирубування лісів постійно скорочуються площі лісового фонду. Так, якщо 150-200 років тому ліси займали майже 50 % площі суходолу, то нині — менш як ЗО %.
Через неправильне господарювання дуже швидко втрачають свою родючість ґрунти.
Упродовж тривалого часу Земля сама була здатна очищатися від різних видів забруднення. Але нині природні комплекси материків і океанів уже не встигають переробляти величезну кількість відходів і небезпечних речовин. Тому люди мають
нарешті усвідомити, що збереження життя на планеті залежить від того, як вони дбають про довкілля (3 підручника).
II. Визначте тезу (твердження) роздуму. Які аргументи наводить автор для її
доведення? Яким висновком завершується текст?
III. Зверніть увагу на написання виділених слів.
IV. Складіть і запишіть складний план прочитаного. Прочитайте текст удруге.
Докладно перекажіть прочитане (письмово).  
Переказ надсилайте на пошту для перевірки.
П.61 – 64 (вив).
Тест. Код доступу  103557
7 клас
п.48 -50  Впр.№516 стор.182, Впр.№539 стор.189.
Тест. Код доступу 126639,   370080 (диктант)
8 клас
Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Тест. Код доступу 616202 (К.Р.), 376431 (диктант)
9 клас
Підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Підсумкова контрольна робота. (Контрольну написати не аркуші і надіслати на пошту).
1. Знайдіть складне речення:
   А) Мати з Нимидорою порались у хаті, готували вечерю.
   Б) Вона – це гармонійний спів, дух злагоди і миру.
   В) Над хатою зійшла вечірня зоря, заграла золотом у яблуневім цвіті.
   Г) Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.
2. Між частинами складносурядного речення кома не ставиться, якщо:
   А) у простих реченнях, які входять у складносурядне, говориться про швидку зміну
        подій;
   Б) друге речення містить у собі несподіваний наслідок чи різке протиставлення;
   В) перед єднальним чи розділовим сполучником у складносурядному реченні є
       спільний другорядний член, що стосується обох простих речень;
   Г) прості речення з’єднані підрядними сполучниками.
3. Тема тексту – це:
   А) мета тексту, заради якої його створено;       Б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;
   В) сукупність виражальних засобів;                  Г) стилістичні засоби.
4. Які слова допомагають уникнути повторів у тексті:
   А) антоніми;       Б) синоніми;
   В) омоніми;        Г) пароніми.
 5.Укажіть рядок, у якому подано правильне визначення синтаксису.
    А.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень.
    Б.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення речень.
    В.Розділ науки про мову, який вивчає будову та значення словосполучень та речень.
    Г.Розділ науки про мову, який вивчає  частини мови.
6. Укажіть відповідність між реченням та його характеристикою.
А. Складносурядне з єднальним          1.Вдягнеш зимове пальто, а воно
    сполучником.                                        відлига, аж капотить (Л. Тараненко).
Б. Складносурядне з розділовим          2.Прийде тепло, і під моє вікно
    сполучником.                                        повернеться пара ластівок (Л. Тараненко).
В. Складносурядне з протиставним     3.Шпаки – це імітатори веселі:
      сполучником.                                      то іволга у пісні їх дзвенить,
                                                                  то хлопчик, друзів кличучи, свистить,
                                                                  то соловейко розсипає трелі…(М.Рильський).
Г. Просте ускладнене  речення.            4. Обабіч дороги болото давнє,
                                                                  очеретом густим заросле…       (Л. Тараненко).                                      
                                                                  5. Максим сів на стілець і подумав,       
                                                                   що йому незабаром в армію…      (Л. Тараненко). 
7. Укажіть відповідність між реченням та його характеристикою.
  А. Складнопідрядне з                  1. Захотілося стукнути по ньому,
     підрядним причини.                щоб посипалися друзки (Л.Тараненко).           
  Б.Складнопідрядне з                    2. Вдень я погоджувалася з татком,             
     підрядним мети.                      що Вадим вродливий…(Л.Тараненко)               
  В.Складнопідрядне з                    3. Тут саме життя підіймає, бо рано             
     підрядним з’ясувальним.       починається трудовий день (О.Гончар).
  Г. Складнопідрядне з                   4. Хоч і лягла в постіль, не могла
     підрядним допустовим.          заснути (Л.Тараненко).
                                                         5. Вадим, звиклий до поклоніння,
                                                  не звертав ні на кого і ні на що уваги ( Л. Тараненко )
8.Укажіть відповідність між безсполучниковим складним реченням та  визначенням
     смислових зв’язків між предикативними частинами.
   А. Перша частина виражає       1. Дедалі більш видніє, степ
        умову, за якої можлива дія      ширшає, розпросторюється після                      
        в другій частині.                       нічної мли (О. Гончар).                                       
   Б. Друга частина розкриває       2. А слово скаже – з пам’яті не                        
       причину дії, про яку йдеться   викинеш (Л.Костенко).                                       
       в першій частині.                        3. Тоді впізнала: це був той самий
   В. Друга частина розкриває      лицар… (Р. Іваничук).
       або уточнює зміст першої        4. Бджоли раді цвіту – люди літу
       частини.                                       ( Нар. тв.).
   Г. Перша й друга частини          5. Однокрил вибрався з кущів, присів
       повідомляють про події,           біля вогнища і дивився на жар (Григір Тютюнник).
      які відбуваються одночасно.
9. Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.
      Ось уже коні беруть на другу вулицю, ось уже востаннє промайнули голови молодят,  
      а ми ще дивимося і дивимося і на дальні приімлені весною поля, і на сонце, і на
      вітряк – оту селянську птицю-казку, що все збирається злетіти в небо, та не може
      розлучитися із землею (М.Стельмах).
     А. […], […], а […], (що…), та […].
     Б. […], […], а […], (що…), та (…).
     В. […], […], а […], (що…).
     Г. Немає правильної відповіді.
10.Укажіть схему, яка відповідає структурі речення.
    Данило любив, як, вигинаючись, б’ючи на сполох, аж до самого неба половіли ниви, і мав радість, коли червень клав сивину на жито, а золотінь на пшеницю; він любив, коли вдосвіта липень клепав коси, коли серпень цілими днями тиховійно сіяв у рахманну землю зерно й надії і вересень стишував напівсонну пісню джмеля
 ( М. Стельмах).
     А. […, (як…) ,..], (коли…), а (…); […], (коли…), (коли…) і (…).
     Б. […, (як…) ,..], (коли…), […], (коли…), (коли…) і […].
     В. […], (як…), і […], (коли…), а (…); […], (коли…), (коли…) і […].
     Г. Немає правильної відповіді.
11. Укажіть речення з сурядним і підрядним зв’язками.
     А. Ти забув, що пес, який хоче вкусити, зубів не вишкірює…(Р. Іваничук).
     Б. Я пробував заперечити, але візир показав мені листа, писаного твоєю рукою
         (Р. Іваничук).
    В. Тільки запам’ятай: той не любить своєї батьківщини, хто хоче нагороди за любов до
        неї (Р. Іваничук).
    Г. Задумувалась не раз Марія, чому такий добрий для неї цей ледь похилий рудовусий
         чоловік, та догадатись було неважко (Р. Іваничук).
12.Укажіть речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язками.
     А. Вона заговорила тією чистою, не зіпсованою татаризною мовою, яку чув ще в
         дитинстві (Р. Іваничук).
     Б. Умерла пісня, що гомоніла в селі вечорами, адже мусульмани не виходять із хат
          після заходу сонця; почала стихати українська мова на вулиці – розмовляти нею
          стало незручно перед татарами; татарки вороже дивилися на дівчат і молодиць, що
          ходили з відкритими обличчями, тож, ідучи в Бахчисарай на базар, українки
          закутувалися в чадри, щоб не дратувати правовірних (Р. Іваничук).
     В. Азем-паша приклав руку до грудей, прощаючись з Омаром, і вийшов із селямлика
           (Р. Іваничук).
      Г. Пригорнув скитальників, пригостив, та й відмолодів якось Стратон, наче свою
           рідну сім’ю знайшов на вигнанні (Р. Іваничук).
Тест. Код доступу 513674 (диктант)
Українська література
6 клас
Стор.223 - 227 (читати),  відпов. на пит. стор.226, 228, записати у зошити визначення понять гумореска, співомовка, інверсія (стор.224).
Тест. Код доступу 929682
7 клас
Стор.261 -265 (чит.), відповідати на пит. стор.265, вивчити «Пісню про рушник» (записати розповідь вірша на телефон і надіслати мені).
Тест. Код доступу 478971
8 клас
Чит. в інтернеті повість Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».
Тест. Код доступу 646030
9 клас
Стор.297 - 312 (за білим підр.),  читати повість Марка Вовчка «Інститутка» https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=457
Тест. Код доступу 624073


Комментариев нет:

Отправить комментарий